Gyúrunk, vaze!? Ámen!

2010.03.24. 21:16

Bristoli éveim egyik sokkoló élménye volt, amikor megláttam egy konditerem plakátjait a templom falán. A nyitott ablakon benéztem és hát látom, hogy a "gyülekezet" bizony keményen gyúr odabent. Nem hittem volna, hogy Angliában ezt meg lehet csinálni, az emberben még él valahol a nekik tanúsított tisztelet visszafogottságuk és erkölcsösségük miatt. De hamar rájöttem, ez a prekoncepció a múlté, a globalizáció porba taposta már rég ezt az értékrendet. Oh, én balga... Na de azt már le is fotóztam, amikor kint van az ingatlaniroda táblája a templomon, hogy "ELADÓ":

 

 

 

 

 

 

 

Egyben büszkeséggel gondoltam arra, hogy bizony ezt nálunk nem lehet megcsinálni! Hazaérve meg is vitattam ezt lakótársaimmal, akik egyet is értettek velem, s már fantáziánkat szabadon engedve filozofáltunk arról, mi is történne azzal a neveletlen bunkóval, aki konditermet nyitna egy magyar templomban...

De az ördög nem alszik!

Ma éppen a 7-es buszon utaztam és a városépítészeti koncepciót nélkülöző rákóczi úti konzumer-hedonista boltkavalkádban gyönyörködtem, amikor megakadt a szemem egyik igazi gyöngyszemen: SPORT TEMPLOM.

Hát ilyen nincs. A fent emlegetett és mélyen tisztelt rüsző (vagy ártány) márpedig rámcáfolt és bebizonyította, hogy már nekünk sem szent SEMMI. Nem vagyok egy bigott, minden vasárnap templomba járó ember, de a templomokat tisztelem. Szent hely, ahol míg világ a világ imádkozni fognak az emberek. Napközben bizakodtam, hogy ez csak egy marketingfogás és mint szakmabeli, el is ismertem, hogy a névválasztás ügyes. De nem, ez bizony vér komoly. Kérem, a VIII. kerületi Rákóczi út 57. alatt, az egykori evangélikus templom "helyén" konditerem létesült!

A XVIII században épült, Ázsia hangulatát idéző 2500 m2-es volt templom belsejébe mindenki megtalálhatja a TEST és a LÉLEK harmóniáján keresztül a feltöltődéshez szükséges edzést és mozgásformát, hogy megújulva, felfrissülten, stresszmentesen távozzon tőlünk!

(fotók és idézet forrása: sporttemplom.hu)

 

 

 

 

 

 

 

Utána is néztem, hogy csak nekem szúrt-e szemet, ez az égbe kiáltó disznóság (varacskos disznóság ;) amikor is ráakadtam Gulácsiné Fabulya Hilda, a Szlovákajkú Evangélikus Egyházközség lelkészének írására:(érdemes a linket elolvasni!)

A Rákóczi úti „Sporttemplom” eredetileg a budapesti szlovák evangélikus hívők temploma volt. – Híveink számára nem különleges, hanem sértő ez az elnevezés, hiszen a „keresztyén szótárban” a templom szó Istenhez, Isten házához, dicséretéhez és az imádkozás házához kapcsolódik. Jól ismert történet a Bibliából, amikor Jézus kiűzi a templomból a kufárokat, kereskedőket, mondván: „Az én házam imádság háza...” – Korrigálnunk kell: ez a „Sporttemplom” nem „az egykori evangélikus templom helyén”, hanem benne – az egykori szlovák evangélikus templomban van! –

Az írásból megtudhatjuk, hogy ami a konditerem tulajdonosainak "Ázsia hangulatát idéző", az tulajdonképpen neoromán stílusú...

De már hallom is a kifogásokat, hogy a keleti kultúra, meg a testi-lelki egyensúly, meg a megtisztulás, mennyire egyek a templommal! HÁT NEM. Mert ugye lehet, hogy a keleti kultúrában a harc és a hit megfért egy helyen (cimboráim hosszú évek óta kung fu-znak és megjárták Kínát, van fogalmam a dologról), de ez Budapest és egy evangélikus templomról beszélünk!!!

Ez az eset egyébként ugyanolyan, mint az illegális szemetelés, csak ez mentális dimenziókban fejti ki áldásos hatását. Ez megint tökéletesen tükrözi "MORÁLIS VÁLSÁGUNKAT".

De én nem is szaporítanám tovább a szót, mert mennem kell. A Tudományos Akadémia Dísztermében rendezünk éppen salakmotor európabajnokságot!


A bejegyzés trackback címe:

https://varacsk.blog.hu/api/trackback/id/tr951866272

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ciberemacs 2010.03.31. 01:19:13

Ez a jelenség nem annyira új, hallottam már edző-papról, aki az "Ép testben ép lélek" mondásra hivatkozva edzést tartott híveinek - Amerikában...

Azt, hogy ez már hozzán is eljutott, ez viszont nekem új... Mit mondjak, ez valahogy az európai kultúrától tényleg idegen kissé. Ahogy néhány más spirituális vonulat is, ami ott népszerű, nálunk kiveri a biztosítékot sok nem bigott és nem templomba járó embernél is. Egyszerűen neveltetésüktől fogva másra vannak beállítva.

Egy utcával odébb és a Károly körúton is van 1-1 edzőterem... Ez persze más, nyilván. Mondjuk, ha a "pap" vagy "lelkész" a híveit egészséges életvitelre így rá tudja venni, akkor talán enyhít valamit a helyzeten.

Az már más kérdés, hogy az izzadságszag és a testre való koncentrálás milyen energiákat visz be a helyszínre... A keleti kultúra is egészen más és a harcművészet sem csak a harcról szól, de megvan ennek is a maga helye, ezzel egyetértek! A legtöbb templom olyan helyre épült, ahol erős energiavonalak kereszteik egymást. Elősegítik a szellemi "felemelkedést" a testünkre viszont hosszú távon nem biztos, hogy előnyösen hatnak. Ezt keleten és nyugaton is tudták régen, ma viszont bazi nagy kavarodást okozhatnak a tér enegiájában és a sajátjukban is azok, akik ezt csinálják.... Nem biztos, hogy egészségesebbek lesznek!

joomagam 2010.03.31. 16:33:15

Kedves Varacsk!

Nagyon örülök hogy végre megtaláltalak Téged, ugyanis nagyon a bögyömben vagy!!!
Kicsit olvasgattam a blogotokat, elég sok mindent kikértek magatoknak nagy hangon, prédikáltok, okoskodtok, elmagyarázzátok hogy is működik a "szemét" világ...
Hát, szomorúan állítom ti is azok közé tartoztok, akiket talán ti is megszóltok. Minden egyes nap, mikor elmegyek a klubom folyosóján, a ti felragacsozott bloghirdetésetekkel találkozom... Bosszant. Tudod miért? Azért, mert a környezetem ahol dolgozok, AMIÉRT dolgozok nem tud tisztán maradni épületen belül, mert TE kedves prédikálós, okoskodós, tönkretetted. Az hogy a külsejét nem tudjuk megvédeni a magad fajta ragasztós, graffitis, emberkéktől, hogy nem tudunk eleget költeni arra, hogy a tiszta falakat ne frikálják össze, sajnos be kellett látnom.

Nem érdekel hogy személy szerint te ragasztgatsz, vagy valami rajongótok, tényleg nem érdekel. Szerintem nyugodtan írd ki a blogodra, hogy te sem vagy külömb... Hogy nincs jogod többé kioktatni, ha ugyanazt csinálod mint a szemetelők...

Nem szeretek agresszív lenni, de TE kihoztál a sodromból. Utánajárok ennek a problémának, és ha találnék valamit ellene/ellenetek, akkor arról tudni fogsz.

A te szavaiddal búcsúzom:
„Egyszóval: Meguntuk. Betelt a pohár!
… Az emberek nem változnak… Szerinted?”

Üdvözlettel: Andi

MrSzelektiv 2010.03.31. 16:56:49

@joomagam: Kedves Andi!

Tényleg nagyon a bögyödben vagyunk, ahogy olvasom. Épphogy elindultunk és máris van ellenségünk!
Nem csodálom, hogy bosszant a varacsk-ragacs, de elhiheted nem épületdekornak szántuk. Én is ellenzem az illegális ragasztgatást, szívesen le is szedem őket, ha megmondod hol vannak.

Az pedig, hogy prédikálunk...
5 éve szervezünk országos környezetvédelmi rendezvényeket, akciókat. Rengeteg tapasztalat gyűlt össze, ami alapján elindítottuk ezt a blogot. Ezen keresztül hívjuk fel a figyelmet a jelenlegi "morális válságra". Ez nem prédikálás szerintem, hanem kritika/önkritika.
Ha ismernél tudnád.
Ha ismernél, azt is tudnád nem vagyok graffitis, ragasztgatós emberke.
Különbnek pedig mindenképpen különb vagyok.

De szívesen megvitatom ezt személyesen is, mert érdekel mitől borultál ki ennyire. Én pedig elmondanám miket csinálunk, hátha kedvedet lelnéd benne.

Szép napot!

Geri

cC 2010.03.31. 19:01:46

TE? ketten vagyunk...
csak a miheztartás végett :)
ja és különb, nem külömb. coulomb:D
ha tele volt matricázva a "klubod", akkor miért volt olyan nehéz megtalálni minket vajon?
hagyom, hogy gondolkozz rajta kicsit:)
köszipuszi

ciberemacs 2010.04.19. 23:08:45

Mindenki olyan dolgok miatt borul ki leginkább, ami saját magában is zavarja :)) Talán éppen tükröt mutattatok valamilyen módon a kedves hölgynek, amiben felismerni vélte jómaga egy aspektusát :)) Hogy éppen mit piszkáltatok fel benne, azta talán még maga se ismerte fel, csak tudat alatt motoszkál benne.

Egyébként tényleg nem árt megismerni azt, akinek ilyet írsz, mielőtt beszólsz neki, különben kissé mellé megy a dolog... Na mindegy, én se karok prédikálni, ami azt illeti. Mily különös, hogy épp a templomos bejegyzésnél használod ezt a szót :))

joomagam 2010.04.20. 18:27:54

Tisztelettel!

Nem gondoltam hogy ki fogod rakni... csak egy dolog zavar. Sajnálom, hogy nálad (ezt már nem is merem nagy kezdőbetűvel írni) a moderálás abból áll, hogy az egyes szavak nagy kezdőbetűjét az egész szóra értelmezve átírod. Tudod így (a Te szócska) mást jelent, mint ahogy ezt mások is kihangsúlyozták. Így ugyan erőteljesebb a szöveg semmi kétség, csak jobb tisztázni.
Ciberemacs: Hidd el nem azért borultam ki mert saját magammal nem vagyok kibékülve, és mindenkire rávetítem a problémáimat. Ha végigolvastad a levelem, akkor te is rájöhetsz, hogy nem egyedülálló problémát vetettem fel. Azt gondolom, te is kicsit ideges lennél, ha az épület ahol dolgozol/laksz és bejutása ellenőrzés között zajlik, bejut olyan, akinek legjobb dolga az volt hogy kitapassza a matricáit az épületen belül... Ehhez semmi belső zavar, vagy probléma nem kell. Én nem teszek ilyet, (kisarkítva: nem hugyozok más ajtaja elé), mégis el kell ezt viseknem mástól... Ez az én bajom.

Tisztelettel: Andi

ciberemacs 2010.04.20. 20:53:53

@joomagam: Szia! Nyilván nem ilyen konkrétan értettem, hanem elvontabb értelemben van valami oka annak, hogy a társaság ellen ennyire kiakadtál, vagy a ragasztgató ellen... Pontosabban arra céloztam, hogy észosztásért és papolásért neked se kell a szomszédba menned, ahogy látom :) Nyilván, valamennyire ismered magad, de valahol legbelül mégiscsak megnyomott egy gombot a téma...

Na mindegy, ez az egész nem biztos, hogy ér annyit, hogy így kiakadj, függetlenül attól, hogy ki tette. Mindenesetre, ha itt a kertkapunkra valaki kirakna egy matricát, meglepődnék... ha meg bemászna, Artúrral gyűlne meg a baja :))) Egy belvárosi vagy lakótelepi házban ez nyilván másképp működik. De erre jó a térfigyelő kamera... Egy kanadai kisvárosban egy ideig eltűntek az újságok. Bekameráztak pár udvart és kiderült, hogy rókák járnak arra. Ezt valószínűleg ember tette, de míg nem tudod, ki volt, addig az ártatlanság vélelme mindekit megillet és nem állíthatod biztosan, hogy a blogolók voltak, ha nincs rá egyértelmű bizonyíték.

cC 2010.04.21. 00:25:56

@joomagam: annyit fűznék mindehhez, hogy bizony a háborúnak vannak ártatlan áldozatai. A jó (kinek mi a jó, ugye...) ügy érdekében ÉN mindent felhasználok. Igen ragasztgatok is, ha kell "hülyegyerek" módjára, ha ezzel legalább 1 ember figyelmét felhívom a globális problémákra és elkezd változni ennek hatására. Te nem gondolod, hogy Földünk megóvása és az emberek felvilágosítása ezügyben fontos lenne? Bizony én néha úgy felhúzom magam az emberek csukott szemein és fülein per lustaságán, nemtörődömségén, hogy legszívesebben a könyökét törném el annak, aki szemetelni merészel. És Steven Segal módjára (tüzes vassal haha) írtanám a gonoszabbnál gonoszabb önző manipulátorokat, nyerészkedőket, Földünket semmibevevő és kizsákmányoló társaságokat, magánembereket stb.
Úgyhogy úgy gondolom ez a matrica a legkevesebb. De ha küldesz pénzt, szívesen vásárolunk hirdetőfelületet mondjuk buszmegállókben, médiában, stb. Na, deal?
Nem megbántani akarlak, csak felhívni a figyelmed arra, hogy mennyire kis porszem az a matrica a "klubodban" vagy a lakhelyeden-ez nekem nem tiszta, hogy most akkor hol is van, de nem is nagyon érdekel. Viszont abban biztos lehetsz, hogy házakba, koleszokba, stb NEM törünk be, hogy ragasztgathassunk :) valószínű egy olyan valaki ragaszthatta ki, aki odatartozik és szimpatizál velünk.
üdv: cC
süti beállítások módosítása